Rozhovor s Matejom Jurčom v roku 2013

Slovenský profesionálny cyklista, účastník Giro d´Italia, Vuelta l´España, olympijských hier v Aténach a Pekingu, niekoľkonásobný majster Slovenska v cestnej cyklistike

Matej Jurčo v Moskve

Ako si spokojný s uplynulou sezónou 2013?

Osobne s uplynulou sezónou nie som až taký spokojný, lebo som nevyhral ani jedny UCI preteky. Blízko víťazstva som bol v Maroku a v slovinskej Kranji mi ušlo o chlp. Napriek víťazným suchotám ma potešila nominácia na Majstrovstvá sveta. Je to dôkaz, že som predsa len jazdil dobre. O nominácii sa veľa špekulovalo. Najlepšie výsledky z nás kontinentálnych jazdcov mal Maroš Kováč. Ten však nechal miesto Tyborovi, ktorý jazdil v tom období veľmi dobre. Maroš vie, o čom Majstrovstvá sú, že sa tam nechodí na výlet.

Splnil si si cieľ na Majstrovstvách sveta?

Nie. Svoje umiestnenie spred roka som nevylepšil. Takisto sa mi ani nepodarilo dokončiť preteky s hromadným štartom.

Ako si vnímal dianie na tomto podujatí?

Dianie som vnímal dobre. Škoda, že počasie bolo také, aké bolo. Zabezpečenie zo strany Slovenského zväzu cyklistiky bolo vďaka štartu Sagana výborné, porovnateľné s mojím pôsobením v profi tímoch. Jeden profesionálny týždeň, ktorý si cením, lebo pretekám celú sezónu v iných podmienkach.

Ako jedinému sa ti počas pretekov s hromadným štartom vyhli problémy. Saganovci a Velitsovci mali pád, Tybor viacnásobné defekty. Médiá to dokázali občas vykresľovať ako nedostatok tvojej obetavosti pre úspech tímu.

Zranený vojak je vo vojne zbytočný. Vedel som, čo si môžem dovoliť. To, že som napríklad nespadol, neznamená, že som v pretekoch neriskoval, alebo nebodaj nechcel Petrovi Saganovi pomôcť. Je to zvrátený názor, že máte pomáhať až k sebazničeniu. Popadali desiatky pretekárov, netreba z toho robiť vedu. Spolu s Tyborom sme použili české galusky TUFO, ktoré sa mi zjavne v daždi vyplatili. Tyborovi menej, pretože síce nespadol, ale viackrát dostal defekt.

Na ktoré preteky sa v budúcom roku tešíš?

Mojou srdcovkou sa v týchto rokoch stali preteky  Okolo Malopoľska . Je to na druhej strane Vysokých Tatier, vidíte ich z druhej strany, blízko od domova, bližšie, ako pre niektorých Poliakov. V minulej sezóne som pretekal prvýkrát v Moskve a teším sa na návrat v nasledujúcej sezóne, nakoľko by sme mali absolvovať zhruba rovnaký program pretekov. Celé centrum Moskvy je uzavreté pre cyklistov. Je to niečo iné ako Západ. Myslím, že sa čoskoro dočkáme zaradenia týchto pretekov do seriálu World Tour.

Aké bude technické vybavenie tímu a ako si s ním spokojný?

Naším sponzorom bicyklov zostáva TREK, rámy Madone. S bicyklom som ako pretekár spokojný. Má dobré jazdné vlastnosti. Je však trochu nepraktický na každodennú údržbu napr. kvôli zadnej brzde, lankám, slopingu, ale v rámci klubu, kde pôsobí aj mechanik, to nehrá až takú rolu.

Čakajú vás v tíme nejaké významnejšie zmeny?

Zmenou bude hlavne počet pretekárov. Kým minulý rok sme ako 12 pretekárov často chodili na dve partie zároveň, (slabší-lepší, mladší-starší), tento rok by sme mali chodiť len na jednu partiu ako deviati. Očakávame aj zmenu oblečenia. Zatiaľ ju však manažér Ján Valach starostlivo utajuje aj pred pretekármi.

Aký je tvoj najbližší program?

Pôvodne sme mali ísť bežkovať na Králiky na 10 dní, ale kvôli snehu sme mali prvé sústredenie už na bicykloch v Trenčíne. Prebehlo dobre. Počas 5 dní sme najazdili každý deň 4 hodiny, čo bolo okolo 130 km, potom obed, sauna, masáž, večera.

Ďalšie, 2-týždňové sústredenie máme naplánované až začiatkom februára na Malorke.

Prvé preteky absolvujeme zrejme začiatkom marca v Chorvátsku.

S akými ambíciami nastupuješ do nadchádzajúcej sezóny okrem víťazstva na M-SR a ČR?

Majstrák Československa sa mal pôvodne uskutočniť v Prahe vyhrať ho tam by bolo niečo naozaj špeciálne. Miesto konania sa však presunulo do Brna, čo už zjavne nie je taká prestíž. V každom prípade sa budem pripravovať rovnako ako na každé majstrovstvá SR. Okrem toho by som chcel zajazdiť dobre Okolo Slovenska (hlavne etapu do Liptovského Hrádku) a jazdiť dobre počas celej sezóny.

Tímové sústredenie na MalorkeS kým z Dukly najčastejšie jazdíš dvojičku na tréningoch?

Najčastejšie jazdím s Romanom Bronišom, s ktorým spolu bývame na pretekoch. Ale sem-tam sa aj premiešame.


Ďakujem za rozhovor a držím ti palce.

Rozprával sa Milan Jurčo ml.

Rozhovor po sezóne 2012 >


Kontakt

MILAN JURČO

Hradná 343,
033 01 Liptovský Hrádok
Slovensko


(+421) 905 451 755


Vybavenie pretekára

V tejto kategórii nie sú žiadne produkty.